Mar 052016
 

Pastaruoju metu sporto komunikacijos ir rinkodaros pasaulis tiesiog ūžia nuo įvairiausių pranešimų apie „Snapchat“. Lietuvoje mes vis dar nelabai žinome kas tai yra, nors mūsų jaunimas naudojasi šia programa kuo puikiausiai.

Tekstas: Dalius Matvejevas

DSC_0026Mano akys už „Snapchat“ pirmą kartą užkliuvo, kai „Nascar“ paskelbė, kad užsiims šia platforma itin aktyviai, nes nori patraukti jaunesnės kategorijos dėmesį.

O tada pranešimai tiesiog pasipylė. Dabar nėra nė vienos dienos, kai mano ne itin gausus per „Twitter“ sekamų žmonių (daugiausia – sporto rinkodaros ir komunikacijos specialistai) kiekis nepasharintų bent po keletą įvairiausių straipsnių apie „Snapchat“. Tai vyksta kasdien. Rinkos tyrimų gigantas „Nielsen“ jau sutarė su „Snapchat“ dėl statistikos duomenų suteikimo, 2015 metų rugpjūčio mėnesį tarp anglų „Premier League“ klubų „Snapchat“ komunikacijai naudojo 35 proc., o po pusmečio – jau 65 proc.

Įdomiausiai ir išsamiausiai apie tai galite pasiskaityti čia: http://weplay.co/snapchat-way-forward-interview-with-cristian-nyari/

Kuo tas „Snapchat“ toks ypatingas? Pagrindinė ypatybė – viskas, kas ten papostinama, po 24 val. yra ištrinama. Postinami trumpi video arba nuotraukos, kuriuos galima aplipdyti visokiais užrašais, emoticonais ir t.t. Sakoma, kad tai narciziškiausias socialinis tinklas iš visų. Bet organizacijoms juk ir reikia pasirodyti kokios jos fainos.

Esminis dalykas – „Snapchat“ publika yra U20 ar šiek tiek 20+ amžiaus. Aš apie šitą programą dar neseniai nežinojau nieko, bet mano 11-metė dukra papasakojo viską, ką reikia žinoti. Sako, kad mokykloje „Snapchat“ naudojasi labai daug kas.

Tikriausiai čia groja ir tai, kad „Facebook“ oficialiai yra leidžiamas tik nuo 13 metų. Tėvų, kurie tą žino ir savo vaikų į FB neleidžia, tikriausiai yra daug, todėl jaunimas susiranda kitas platformas. Ir viena patraukliausių jiems yra būtent „Snapchat“.

O bent jau sporto pasauliui jaunimas juk yra ypatingai svarbus. Tiek kaip potencialūs sportininkai, tiek kaip potencialūs renginių žiūrovai.

Pasaulyje „Snapchat“ jau perlipo 100 milijonų kasdieninių aktyvių naudotojų ribą, o pagal video peržiūrų skaičių lenkia tą patį FB. Kiek „Snapchat“ yra lietuvių, turbūt niekas neturi supratimo (išskyrus pačius „Snapchat“ savininkus).

Bostono „Celtics“ viceprezidentas skaitmeniniams reikalams Peteris Stringeris neseniai viename podcaste pasakojo, kad „Snapchat“ ofise dirba vien U25 jaunimas, jie dar daug ko mokosi ir daug ką atranda, bet potencialas yra. Tiesa, anot „Celtics“ atstovo, „Snapchat“ šiuo metu puikiai tinkamas komunikacijai, įvaizdžiui formuoti, bet ne pardavimams skatinti. O kaip bus ateityje, nežino niekas.

Tai va, žiūrėjau, žiūrėjau, skaičiau, skaičiau, klausiau, klausiau ir nusprendžiau, kad reikia pabandyti.

Susiinstaliavus appsą truputį užtruko laiko kol suvokiau kas ir kaip. Pasirodo, norint surasti kitus vartotojus ir rekomenduojamą/reklamuojamą turinį (pvz. CNN, „National Geographic“, „Bleacher Report“ ir daug kitų) reikia tiesiog swipe’inti kairėn. Be to, negalima keisti username’o, tik savo kanalo pavadinimą. Norint pasikeisti username’ą, reikia ištrinti savo acc ir registruotis iš naujo. Ką teko man ir padaryti, nes iš pradžių užsiregistravau asmeniniu nicku, o po to supratau, kad noriu bendrinio, kuriame tiktų tiesiog visokia sporto info. Bet čia viskas susirandama ir suprantama, maži nesusipratimai.

Jau žinojau, kad didieji sporto klubai yra „Snapchat“, todėl juos susiradau ir pradėjau sekti. Po to teko googlinti kokių nors žinomesnių sportininkų. Yra Cescas Fabregasas, Mamadou Sakho, nemažai NBA žaidėjų ir net legendinis Klaipėdos „Atlanto“ sunkiasvoris puolėjas iš Anglijos Adebayo Akinfenwa (nick: BMO).

Pažiūrinėjau porą dienų, ką ir kaip daro visokie „Celtics“, Londono „Arsenal“, „Chelsea“, „Manchester City“, „Tottenham“ ir tai paliko neblogą įspūdį. Dienos istorija per vaizdus papasakojama visai smagiai.

Tai va šiandien – šiuolaikinės penkiakovės jaunių taurės 3 etapo proga – nusprendžiau išbandyti viską praktiškai. Ką padariau ir kaip tai atrodo, galite pamatyti apsilankę „Snapchat“ ir susiradę username’ą „ltu-sports“ (https://www.snapchat.com/add/ltu-sports). Tuo pačiu pachekinkite ir visus anglų futbolo ar NBA klubus.

Ką apie tai manote Jūs?

koment.